Fenomenet Stressless i Bonytt

Lagt til Den nye Stressless Jazz poserer i Bonytt

I Nordens største interiørmagasin – Bonytt – vies fenomenet Stressless® tre sider under overskriften «Hva er det med Stressless®?»

I Nordens største interiørmagasin – Bonytt – vies fenomenet Stressless® tre sider under overskriften «Hva er det med Stressless®?»

Undringen fra Bonytts journalist går på at den suksessrike stolen, som «treffer et komforthungrig publikum både hjemme og ute» og har blitt «en av Norges største eksportartikler og mest kjente merkevarer», ikke får anerkjennelse i interiørpressen og blant designere og interiørarkitekter.

Arve Ekornes, produktutviklingsdirektør i Ekornes, er intervjuet.
Han bedyrer her at det ikke er noe stort problem for Ekornes.
- Vi fokuserer på salg, og da er forbrukernes smak viktigst.

Blant kritikerne finner vi også de som anerkjenner funksjon som en viktig del av designet. Blant disse er Hans Petter Smedby, redaktør for Nytt rom.
- Stolen bør beundres for teknologi og super komfort. Derfor er også formen lett å like, forteller han til magasinet. Bonytt mener at Stressless® Jazz kan være svaret på den manglende begeistringen for utseende, med sine «strammere trekk og renere linjer».